fredag 28 augusti 2009

Stockholm

I lördags var vi till Stockholm en sväng. Vi gick runt på stan och besökte lite olika affärer, SF-bokhandeln var så klart ett måste. Jag blev lite besviken eftersom jag hade hoppats på att hitta fler böcker, nu blev det bara The End of Mr. Y av Scarlett Thomas och Watchmen.

Efter det åkte vi till Söder och gick runt lite, bland annat var vi på Beyond Retro och The English Shop. Det var jättekul att gå där och titta, Beyond Retro hade en massa roliga kläder och skor. Det var några par jag fastnade för men jag upptäckte att jag har alldeles för breda fötter för att kunna ha vintageskor. The English Shop hade också mycket att titta på men i matväg istället. A köpte lite godis och jag köpte en diktbok. Vi åt lunch på en mysig pub alldeles bredvid.

Vi tog sen färjan över till Djurgården för att gå på en utställning om Titanic, den var riktigt intressant.







Det var en jättemysig dag och jag hoppas att vi kommer kunna göra om det snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar